Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Adsone.pl - Kreatywność i Rozwój

Opole

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak bez specjalisty zdobyć więcej klientów?

Autor: KD-NET Ksawier Dzikowski, publikacja: 2022-02-04

Klienci są kluczem do naszego biznesu, bez nich dosłownie stoimy w miejscu. Najtrudniejszym zadaniem każdego młodego lub nowego przedsiębiorcy jest ich znalezienie.

Laptop, ekran, napis Google

Kilka pojęć będących istotnych w biznesie

Klient

Osoba kupująca nasz produkt lub usługę.

Przedsiębiorca

Osoba sprzedająca produkty, realizująca zamówienia.

Jeśli już wiemy, jakie są różnice między klientem a przedsiębiorcą, to zapamiętajmy to, że klient zawsze kupuje od przedsiębiorcy, nigdy na odwrót. Jeśli twój klient też ma coś do zaoferowania, wtedy prowadzisz interes z drugim przedsiębiorcą, a to oznacza, że może to być konkurencja.

Piszę o tym dlatego, że to też jest marketing. Dowiadując się więcej o konkurencji, masz większe szanse na zdobycie klientów, np. zdobywając informacje, jakie mają ceny.

Marketing

Jest to działanie mające na celu zdobycie klienta przez przedsiębiorcę. Proste pojęcie i wydaje się również łatwe w realizacji, prawda ? Ale czy naprawdę tak jest? Zobaczmy.

Mamy do wydania 500 zł na reklamę zakładu mechaniki pojazdowej w dużym mieście. Teraz przychodzi czas na decyzję, zareklamować się lokalnie czy w internecie ? I to może wydawać się trudne, ale tak nie jest.

Mając zlecenie od klienta wystarczy, że zapytamy go o usługi, jakie oferuje. Powiedzmy, że naprawia tylko samochody, wtedy bez wahania dzwonimy do drukarni i zamawiamy banery, znaczniki, itd. A co, jeśli do oferty zakład wprowadził sprzedaż części samochodowych? Wtedy otwieramy Google, sprawdzamy ile jest sklepów z danej kategorii w internecie, a ile w okolicy. Widzimy wówczas, czy opłaca się sprzedawać lokalnie, czy przez internet.

Kiedy już wiemy, jak łatwo jest oszacować opłacalność, jeśli mamy ograniczony budżet, to teraz przychodzi czas na proste sposoby marketingowe.

Baner

Obecnie najbardziej opłacalne dla lokalnych firm jest logo naścienne. Większość klientów odpuszcza, jak nie zauważy firmy lub po prostu nie chce im się zawracać. Ten rodzaj bardzo opłaca się w dużych miastach, gdzie ruch jest duży.

Rabat

W firmach e-commerce najlepszym wyjściem będzie rabat. Przyciągnie dużą ilość klientów, najlepiej wykorzystać na początku otwarcia sklepu.

Pozycjonowanie strony

Wystarczy godzina przy komputerze, aby nabyć wiedzy na ten temat i chociaż w lekkim stopniu poprawić popularność firmy w wyszukiwarkach.

Jak widać, marketing nie jest trudny, wystarczy dobra analiza i ciekawy pomysł.

Sprawdź również: Najlepsze Agencje Marketingowe Blisko Ciebie, 2022

Agencja marketingowa - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 38 065 Agencji Marketingowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o marketingu i reklamie